Συμβουλές για τεμπέληδες εργαζόμενους!

Μήπως τελικά εσύ είσαι αυτός που δεν κάνει κάτι σωστά;

Οι τεμπέληδες δεν είναι χαζοί τύποι που βαριούνται, δεν ξέρουν τι να

κάνουν κι απλώς χύνονται στην υπαλληλική τους καρέκλα και αράζουν μέχρι



να περάσει το 8ωρο και να πάνε στο σπίτι τους να ξεκουραστούν.

Από τι να

ξεκουραστούν, θα μου πεις; Έλα ντε…

Σε αντίθεση με όλους τους

υπόλοιπους που σκίζονται στη δουλειά τους για να αποδείξουν την εξυπνάδα

και την αξία τους στο αφεντικό, οι τεμπέληδες, αποδεικνύουν την… αξία

τους με ένα και μοναδικό τρόπο.

Αφού υπολογίζουν το χρόνο που έχουν, θα σκεφτούν ποιες δουλειές θα

ολοκληρώσουν ώστε να τους μείνει όσο το δυνατόν περισσότερος χρόνος για

χαλάρωση. Μήπως τελικά εσύ είσαι αυτός που δεν κάνει κάτι σωστά;

Γιατί

ανάμεσα στον απόλυτο τεμπελχανά και το σκλάβο του γραφείου, η μέση λύση

μοιάζει να μας συμφέρει όλους μας, τόσο για να ανέβουμε στην

επαγγελματική ιεραρχία, όσο και για να μη χάσουμε την προσωπική ζωή και

υγεία μας. Μια φορά κι έναν καιρό η εργασία ήταν ένας χώρος πλήρους

δραστηριότητας. Πήγαινες νωρίς, δούλευες σκληρά, έμενες μέχρι αργά το

βράδυ, ειδικά ορισμένες περιόδους και μετά επέστρεφες στο σπίτι σου

κομμάτια. Στις μέρες μας κανείς δε μπορεί να ξεφύγει από τη δουλειά. Πριν ακόμα καταφέρεις να φτάσεις στο γραφείο, έχεις στείλει ένα σωρό

mail κι έχεις πάρει άλλα τόσα τηλέφωνα. Κι όταν φτάσεις στον προορισμό

σου, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο παλαβά. Οι καταστάσεις έχουν αλλάξει

σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά εσύ θα έπρεπε να είσαι ικανός

να κάνεις πίσω σε ορισμένα θέματα.

Χρειάζεται να ξεκουράζεσαι κιόλας που

και που. Παρακάτω υπάρχουν κάποιοι τρόποι με τους οποίους μπορείς να

δείξεις λίγη τεμπελιά τις «ώρες γραφείου» και να επωφεληθείς προσωπικά

από αυτό: Τα email μπορούν να

περιμένουν:

Πραγματικά μπορούν. Δε χρειάζεται να

απαντήσεις με το που θα εμφανιστεί αυτό στην οθόνη σου. Εκτός αν

περιμένεις γι’ αυτό το μήνυμα όλη τη μέρα, το οποίο θα μπορούσε να

φτιάξει ή να καταστρέψει την καριέρα σου, τότε ναι, πρέπει να το

απαντήσεις άμεσα. Διαφορετικά, βρες λίγο χρόνο μέσα στη μέρα για να

τσεκάρεις την ηλεκτρονική σου αλληλογραφία και να απαντήσεις με την

ησυχία σου. Διάβασε τους και κρίνε την προτεραιότητα του καθενός. Το να πεις «όχι» δε

σημαίνει ότι θα απολυθείς:

Αν το αφεντικό ή

οποιοσδήποτε άλλος ανώτερός σου έρθει και σου ζητήσει να κάνεις κάτι που

είναι εντός των αρμοδιοτήτων σου, τότε θα πρέπει να δεχτείς να το

κάνεις. Αν όμως πνίγεσαι στη δουλειά, το να πεις στους συναδέλφους σου

ότι δε μπορείς να βοηθήσεις, δε θα κάνει απαραίτητα κακό σε εσένα. Αν

εξηγήσεις ότι θα ήθελες να τους βοηθήσεις αλλά έχεις ήδη πάρα πολλά

πράγματα να κάνεις, θα εκτιμήσουν κι εσένα, αλλά και την ποιότητα της

δουλειάς σου. Μην κάνεις πολλά

πράγματα μαζί:

Η ικανότητα να μιλάς στο τηλέφωνο, να

στέλνεις email και να ζεσταίνεις το μεσημεριανό σου είναι αξιοθαύμαστη,

αλλά όχι απαραίτητα ευεργετική. Η πολυπραγμοσύνη ο μόνος σίγουρος τρόπος

προσέγγισης των καθημερινών εργασιών σε πολλούς εργασιακούς χώρους. Το

πρόβλημα είναι ότι στο τέλος καταλήγουμε να κάνουμε λίγο απ’ όλα, χωρίς

όμως να κάνουμε πρόοδο σε καμία αποστολή μας. Κάνε ένα διάλειμμα:

Κυριολεκτικά, φύγε από το γραφείο για πέντε λεπτά. Κάνε μια βόλτα στον

όροφο ή βγες έξω για να πάρεις λίγο καθαρό αέρα. Το Σαββατοκύριακο είναι

πολύ μακριά για να το περιμένεις. Σκέψου τα μικρά διαλείμματα κατά τη

διάρκεια της μέρας σαν εκδοχές του Σαββατοκύριακου που έρχεται. Σίγουρα

θα επιστρέψεις με πιο καθαρό μυαλό και η ποιότητα της δουλειάς σου θα

είναι σαφώς καλύτερη. Μην τρως το

μεσημεριανό γεύμα στο γραφείο σου:

Το να φας στο γραφείο

μπορεί να γίνει μόνο στην περίπτωση που τελειώνει το χρονοδιάγραμμα

μιας εργασίας που έχεις αναλάβει ή βρίσκεσαι στην παραγωγική ζώνη, την

οποία δε θέλεις να διακόψεις. Παρόλα αυτά, το να τρως μπροστά από την

οθόνη του υπολογιστή σου, δε δίνεις τον απαραίτητο χρόνο στα μάτια και

το μυαλό σου να χαλαρώσουν. Μπορεί να νιώθεις σαν αργόσχολος αν είσαι ο

μοναδικός που παίρνει το σάντουιτς του έξω και κάνει μισή ώρα να το

φάει, αλλά για την ψυχική σου υγεία αξίζει πραγματικά. Προγραμμάτισε λίγο

χρόνο για τον εαυτό σου:

Κοίτα το πρόγραμμά σου και

«κλείσε» κάποια χρονική στιγμή για τον εαυτό σου ή για κάποια δουλειά

που πρέπει να κάνεις χωρίς να σε διακόψει κανείς. Συμπεριφέρσου την ώρα

εκείνη σαν να είναι κάποιο σημαντικό ραντεβού με το αφεντικό σου και μην

το διαπραγματεύεσαι με κανέναν. Αν κάποιος προσπαθήσει να αλλάξει ένα

meeting με εσένα, πες του ότι είσαι πολύ απασχολημένος κι ότι θα πρέπει

να το κάνετε μια άλλη φορά. Αν αυτό είναι δυνατό, κλείσε μία αίθουσα

συνεδριάσεων, έτσι ώστε να μπορεί κανείς να σε διακόψει, φοβούμενος ότι

θα είσαι στη μέση κάποιου σημαντικού τηλεφωνήματος ή ραντεβού.”

Via

          SenariOgrafoS.gr

Νεότερη Παλαιότερη
Bookmark and Share