Τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι αγαπούν να παρακολουθούν τηλεόραση επιχειρεί να...
εξηγήσει νέα έρευνα που διεξήχθη σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Βέλγιο, Σουηδία και Ελβετία.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την onepoll.com τον Σεπτέμβριο, λαμβάνοντας δείγμα 4.500 ενηλίκων (ηλικιών 16 ετών και άνω) και μέσω της διεξαγωγής εκατοντάδων συνεντεύξεων ανά χώρα, για λογαριασμό της νοτιοκορεατικής εταιρείας ηλεκτρονικών ειδών Samsung.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης, οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με τις πληροφορίες που αποκαλύπτουν σχετικά με το τι συμβαίνει σε μια τηλεοπτική σειρά ή εκπομπή. Μάλιστα, 7 στους 10 παραδέχτηκαν ότι δεν θα αποκάλυπταν ποτέ σε κάποιον άλλον τη συνέχεια μιας σειράς, όπως δεν θα ήθελαν να συμβεί και σε εκείνους.
Για να αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζει η τηλεόραση στις ζωές των τηλεθεατών, η έρευνα διερευνά τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος αγαπάει το εν λόγω μέσο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν πως οι τηλεθεατές απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους τηλεοπτικές σειρές, με ποσοστό 52% να δηλώνει ότι παρακολουθεί μόλις ένα επεισόδιο κάθε φορά.
Αντίθετα, στην Ιταλία και την Ελβετία, ποσοστό 60% και 62% των τηλεθεατών, αντίστοιχα, παρακολουθούν περισσότερα από ένα επεισόδια συνεχόμενα.
Το ένα τρίτο των τηλεθεατών (36%) δηλώνει πως πάντα ρωτά έναν φίλο ή έναν συνάδελφο αν έχουν παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη σειρά, προτού ξεκινήσει να μιλά για αυτήν μπροστά τους και τους αποκαλύψει την πλοκή.
Όταν υπάρχει τέτοιο συναισθηματικό δέσιμο με μια τηλεοπτική σειρά, δεν θα έπρεπε να μας ξαφνιάζουν τα έντονα συναισθήματα που γεννιούνται στην ιδέα κάποιου στοιχείου που μπορεί να αποκαλύπτει την πλοκή. Οι ψυχολόγοι κατανοούν ότι οι άνθρωποι αντιδρούν θετικά, όταν για παράδειγμα κάποιος δεν αποκαλύπτει τέτοια στοιχεία, επιβραβεύοντάς τους, κάτι που ονομάζεται αμοιβαιότητα. Δημιουργείται αυτή η αίσθηση του δίκαιου παιχνιδιού. Η αμοιβαιότητα είναι πολύ σημαντική, ακριβώς επειδή μια πολύ μικρή κίνηση μπορεί να δημιουργήσει ένα αίσθημα υποχρέωσης και να ενδυναμώσει τις σχέσεις. Έτσι, με το να μην αποκαλύπτουμε στοιχεία ταινιών ή σειρών, όταν ξέρουμε ότι κάποιος άλλος απολαμβάνει να βλέπει τα συγκεκριμένα φιλμ, διασφαλίζει το μη συμβεί το ίδιο και σε εμάς. Αυτό το εξηγούν οι εξελικτικοί ψυχολόγοι ως μια κοινωνική συμπεριφορά, που βασίζεται στη θεωρία ότι, βοηθώντας τους άλλους, θα βοηθηθείς και εσύ με τη σειρά σου» αναφέρει ο Μπέρνι Γκουντ, ψυχολόγος, ειδικός σε θέματα διαδικτύου.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 50% των τηλεθεατών στην Ευρώπη υποστήριξε πως παρακολουθεί σειρές για να ξεφύγει από την καθημερινότητα, αλλά αυτή η φυγή έρχεται με τα δικά της άγχη.
Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι τηλεθεατές (46%) είναι τόσο συναισθηματικά δεμένοι με την τηλεόραση, που στεναχωριούνται όταν τελειώσει η αγαπημένη τους σειρά. Παραπάνω από τους μισούς (51%) ξεκινούν μια νέα σειρά, με τον ένα στους έξι (16%) να παραδέχεται την ανάγκη του να καλύψει το κενό αμέσως με μια άλλη σειρά.
Παράλληλα, οι σημαντικές εξελίξεις σε μια τηλεοπτική σειρά «μένουν» στο μυαλό των Ευρωπαίων, καθώς μόνο το 43% των τηλεθεατών υποστηρίζει πως δεν ξανασκέφτεται άσχημα γεγονότα που συνέβησαν στους αγαπημένους του τηλεοπτικούς χαρακτήρες και ένας στους τρεις (33%) νιώθει άγχος έπειτα από μια σημαντική στιγμή στην πλοκή.
Τέλος, σχεδόν οι μισοί (45%) απορροφούνται την ώρα που βλέπουν τηλεόραση και γι' αυτό θα αγχωθούν ή θα θυμώσουν, αν κάποιος τους διακόψει.
Via
Via