ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Αυξάνονται οι φόροι που καλείται να πληρώσει η ποντοπόρος ναυτιλία με βάση το νέο Μνημόνιο. Συγκεκριμένα στη συμφωνία που κατατέθηκε στη Βουλή αναφέρεται πως «επέρχεται αύξηση κατά 4 ποσοστιαίες...

μονάδες ετησίως και για την πενταετία 2016 έως 2020 του φόρου χωρητικότητας των πλοίων, καθώς και της εισφοράς των πλοίων ελληνικών συμφερόντων υπό ξένη σημαία τα οποία είναι ασφαλιστικώς συμβεβλημένα στο ΝΑΤ». Επίσης, παρατείνε ται και για την τετραετία 2016 -2019 η εισφορά που επιβλήθηκε το 2013 σε ναυτιλιακές εταιρείες επί του εισαγόμενου συναλλάγματος. Τέλος θα υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας τα πλοία με σημαία ευρωπαϊκής ένωσης και ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 27 του 1975.

Υπενθυμίζεται πως οι Έλληνες εφοπλιστές μετά τη συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο για οικειοθελή συνεισφορά, έχει αρχίσει από το 2014 να εισφέρει ποσό ύψους 420 εκατομμυρίων ευρώ, η καταβολή του οποίου γίνεται τμηματικά. Πρόκειται για τον διπλασιασμό του φόρου χωρητικότητας σε επίπεδα πολύ υψηλότερα από τον διεθνή μέσο όρο. Επιπλέον, από το 2013 επιβάλλεται ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας και επί πλοίων ξένης σημαίας που είτε λειτουργούν είτε και διαχειρίζονται από γραφεία εγκατεστημένα στην Ελλάδα ο οποίος επίσης έχει διπλασιασθεί εθελοντικά. Παράγοντες της ναυτιλίας υπογραμμίζουν ότι πέρα από τον φόρο χωρητικότητας τα φορολογικά έσοδα του δημοσίου από τη ναυτιλία περιλαμβάνουν τους φόρους εισοδήματος και τις εισφορές που εισπράττονται από τους απασχολούμενους Έλληνες και ξένους εργαζόμενους στις συνδεόμενες με την ποντοπόρο εταιρείες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει πρώτος στον κόσμο σε αξία, αλλά και σε μέγεθος, πολύ μπροστά από άλλες μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις όπως η Ιαπωνία, η Κίνα, η Γερμανία καιοι ΗΠΑ. Σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία εκτιμήσεων Vesselesvalue.com, η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται στα 107,8 δισ. δολ.

Via

          SenariOgrafoS.gr

Νεότερη Παλαιότερη
Bookmark and Share